Zde si můžete vložit údaje pro stažení e-booku

Zde si můžete vložit údaje pro stažení e-booku



Cesta do přátelského vesmíru - 4.životní síly (důvěra)

Přidáno 30.10.2014

Čtyři životní síly, díl první  –  DŮVĚRA

 Představte si sebe sama jako malé miminko:

 

 

  • Když jste v náruči u klidné a spokojené maminky, která se vám naplno věnuje
  • Když ležíte v postýlce a maminka se o něčem hodně důležitém dohaduje s tatínkem, nerozumějí si a zvyšují hlas
  • Když ležíte v postýlce, jste v nepohodě z počínající rýmy a vaše maminka je hodně nejistá. Bojí se, že nerozpozná, kdyby to byly první příznaky vážné nemoci
  • Když ležíte v postýlce a maminka je někde pryč. Hned po narození se vás vzdala a vy jste spolu s dalšími miminky ve velkém domě. Občas vás ta paní, co jí říkají sestra, přebalí a nakrmí, ale mazlí se s vámi jen kratičkou chvíli.

Už vám je nepříjemno? Výborně, pokračujeme dál!

Soustřeďte se na jednotlivé situace a pozorujte své pocity a signály z těla.

Jak se mění?

Jak vnímáte sebe?

Jak vnímáte okolní svět?

Po čem toužíte nejvíc?

Pocit důvěry/nedůvěry ke světu, přesvědčení, zda žijeme v přátelském nebo nepřátelském vesmíru, si vytváříme na základě toho, jak nás rodiče přijímají po narození. Je to otázka nejen  o přijetí sebe sama, ale i o vnímání  lidí kolem sebe a situací, které zažíváme.

Důvěru v sebe sama a život v přátelském vesmíru narušují dvě situace:

  • rodiče se rodiče dítěti nevěnují, nemohou s ním být nebo ho nepřijímají/odmítají, pak se vznikají pocity bezcennosti,  neexistující lásky, beznaděje a apatie
  • dítě je sice přijímáno, ale rodiče jsou sami nejistí nebo zažívá s rodiči situace ohrožující či nepříjemné, lze očekávat bezmoc a úzkost.

Výsledkem je, že se pohybujeme  někde mezi:

  • důvěrou (Jsem milovaný/á a svět je bezpečný)
  • nedůvěrou (Jsem nemilovaný/á, nejsem v pořádku a ve světě jsem v nebezpečí.)

 

Následující cvičení vám pomůže co nejvíc se posunout ve směru  DŮVERY:

  1. Najděte si klidné místo a zajistěte si, aby vás nikdo nevyrušoval. Nezapomeňte vypnout telefon!
  2. Zklidněte se, uvolněte celé tělo, několikrát zhluboka nadechněte a dlouze vydechněte

(o této dechové technice se více dozvíte v mém >e-booku 9 tipů a triků pro lepší život<)

Představte si sebe sama jako velmi malé dítě v postýlce, v kočárku nebo u mámy či táty v náručí. Jste tak malý/á, že ještě nevíte, jak to na světě chodí. Chvíli počkejte, nalaďte se a pak svému malému já řekněte:

  • Vítám tě na světě.
  • Moc jsem se na tebe těšil/a.
  • Jsem moc rád/a, že jsi tu se mnou.
  • Jsem moc rád/a, že jsi kluk/holčička.
  • Vždycky budu s tebou.
  • Na světě je mnoho zajímavých věcí, stojí za to žít a já budu s tebou, až je budeš poznávat.
  • Čeká tě spousta zajímavých a krásných zážitků.
  • Stojí za to žít.
  • Mám tě moc rád/a.

 

Možná Vás  napadnou další láskyplné věty. Klidně je použijte.

Ke cvičení se v následujících dnech vracejte tak dlouho, jak potřebujete.

Upozornění: může se stát, že narazíte na bolavé místo ve své duši. Napijte se vody, proveďte frontálně okcipitální držení (rovněž najdete v e-booku  >9 tipů a triků pro lepší život< ) a s důvěrou dokončete. Určitě se ke cvičení vraťte v následujících dnech. Už to bude jednodušší.

Na závěr se pochvalte se za důležitý krok ve svém životě a pokud jste tak neudělali, přečtěte si  úvodní článek k tématu

   >Čtyři životní síly<.

>Cesty objevitelské - 4.životní síly (citlivost a autonomie)

Nahoru

© Mg.Jitka Studénková, 2014
Děkuji, že ctíte autorská práva. Kopírovat můžete pokud článek uveřejníte v plném rozsahu a uvedením zdroje.







Tisknout stránku

"Dělej něco, utíkám ti!!!"
Tvůj život

E-book zdarma
9 tipů a triků pro lepší život

E-book zdarma

Volejte, pište!

Rady, dotazy, objednání

Rady a dotazy

Facebook


      © 2017 - Mgr. Jitka STUDÉNKOVÁ lektorka, autorka a průvodce pro zdraví a pohodu
Digitální obchodník
Zpět nahoru